fredag 10 maj 2013

Boule & Golf med Carlén

Fick SMS från mr Carlén i morse:
"Komma till lindome, banka lite golf boll och sedan spela lite boule? SOOOL! ☀☀😎"

Fick bra tips från honom idag och Jocke i helgen så idag gick bollarna aningen rakare och lite längre. Golf är en tekniksport ut i fingerspetsarna och det tar sin tid att ta sig in i det. Rak arm, böja handlederna, böjda ben, vart bollen ska ligga bla bla bla Skönt att ha något att softa med, rensa tankarna till. 

Efter golfen var det dags för boule. Niklas ledde med 6-0 när jag frågade om det kändes bra, fick till svar: "Har lett med 10-0 mot Henke men förlorat ändå.."
PANG! 3-3-3-3 till mig och hade skott för match men blev 13-8 till sist. 
Match 2 blev överkörning, 13-2. Pratade lite om morgondagen då jag han och Csapo ska spela tillsammans i HP cup. Kom fram till att han ska gå skytt, Csapo tar läggen och jag leker på mitten. 

På söndag är det jag och Csapo i dubbel, som vanligt. Dags för revansch från Kronäng Cup!

Inga kommentarer: