tisdag 30 april 2013

Teknikträning 2.18


Idag var det ännu en gång dags för teknikträning

Varaktighet: 60 min
Underlag: Asfalt vid VM-skytte, resten mjuk fotbollsplan
Väder: Blåst och moln

- Tre rundor av VM skytte
- En match singel-mot-dig-själv
- Nedslagsträning

VM-skytte
Omgång 1     Omgång 2     Omgång 3
6                     11                   13
6                       6                     6
4                       9                   16
3                       3                   12
15                    13                  15
=34                  =42                =59

  • Kom in i ett skönt flow trots låga poäng i de olika övningar, blev en del 1 poängare istället för femmor. 
  • Kollat gamla anteckningar där det står hur jag ska tänka vid VM skytte, vad jag ska göra när det känns fel, hitta ett "lättare kast" när det blir dubbelmissar.
  • Det negativa är att jag inte hittat "fighting spirit" än, men det kommer.
Match i singel-mot-mig-själv
Lag 1 börjar med att lägga tre gånger, lag 2 (jag), får bara skjuta för att få poäng. Slutade med en 6-7 förlust då sista skottet backa ut från poäng. Ledde med 4-0 när jag släppte en trea efter att jag spritt lägen med vilja. Det gör det hela svårare, måste ofta skjuta backar för att få poäng.

Nedslagsträning
Fokuserade på att träffa nedslag, vart kulan sen försvann var inte det viktiga under denna träning. 

+
Hittade en skönt flow i VM-skyttet och nedslagsträningen kändes bra för att tränat så lite. 
59 poäng i skyttet var ett positivt besked
Håller mig över 30 gränsen, omgång 1 avslutades med 15

-
Ingen fighting spirit
Vrider handen vid bakgång

Inga kommentarer: