fredag 6 januari 2012

Boulebar Globen



Under tisdagen besökte jag huvudarenan för Boulebar, Vasastan Surbrunn. Klassisk boulehall, den första i sitt slag. Den var under ombyggnad men jag fick ändå leka av mig på banorna 7-8.  

Torsdag kl 17:15 steg jag in på nästa Boulebar, Globen. Den låg inte så nära just Globen som jag först trodde men väl på plats spred sig ett leende i min ansiktet. Utanför väntade tända ljus, dörren öppnades och man fick skjuta upp en plastvägg innan man kom in i restaurangen. Soft musik strömmade ur högtalarna och den lååånga baren var det första som man möttes av. 



Just idag var det få spelare på besök och vi fick tillgång till en bana i väntan på resten av sällskapet. På bana 1 stod Ricky och matade skott på järnet, vilket var det enda som funkade vid skott, om man nu inte ville raspa/spela bort. Underlaget i Boulebar Globen är om ni inte redan visste det en matta av gummi/plast i form av rivenost på en tacogratäng. En speciell känsla var det allt att slänga ut första kulan, skulle det studsa? Rulla snett? Skulle jag sätta en kula i taket? Det studsade relativt lite vid lägg, rullade rakt och taket klarade sig. Läggen kom jag in i relativt snabbt, höll dem inom 2-3 dm. Men skotten, aj aj aj, 1 dm innan *doiink* och målklotet låg kvar och blänkte som Stureplans tjejernas nyputsade tänder. Nej det var bara att välja, skjuta järn eller raspa/spela bort. För att imponera på sällskapet valde jag järnskott, med blandat resultat i början innan man kom in i det.
Hur är hallen då?
Hallen rymmer 16 banor, 2,5*11 m (uppskattade mått), 6 hagar, 3 banor*5 och en CC, bana 1. På varje bana har du en touchskärm där man klickar in ställningen, även beställa från baren.
Restaurangen - Relaxavd
Efter spelet, tack Albin och Ricky var det dags för mat i den väl tilltagna restaurangen. Här blandades klassiska bord med soffor för värsta hänget. Maten bestod av smårätter. Jag valde lammburgare och pommes. 
Var det gott då? JA! 
Bra priser? JA!

Vad får då Boulebar Globen för betyg? 
På en femgradig skala är detta en självklar femma! En underbar arena som visar upp boulen som den fina sport den är.
Film från hallen

1 kommentar:

Pimmen sa...

De där verkar som ett super place! Jag måste dit någon gång! :)