söndag 31 juli 2011

SM 2011 - Sammanfattning



Spelplats?
Ett unik område med varierande banor. Botaniska trädgårdens banor var alldels för mjuka för min smak, de som var ok var de närmast sekretariatet. Parkeringen där trippel och singelpoolen spelades var bra banor, mer krävande än stranden i BT. Sen kommer vi till Engelska Parken, lätt de bästa banorna på länge under ett SM. (bananbanorna var dock ej ok). Centercourt blev bättre efter att de tagit bort all grus, tyvärr höll de inte hela veckan. De var lite kluriga att läsa, hårt/mjukt. 




Väder?

Kanon! Var dock svårt att packa rätt väska inför speldagarna då iPhonens appar ine kunde spå vädret... Men man kan inte ge plus åt Uppsala för vädret, tror inte att dehade något med det hela att göra ;)

Mat?
Mattältet, lunch och middag var kanon, riktigt bra mat, mycket att välja på. Matvagnrna utanför får sådär i betyg då de öppnade försent, stängde för tidigt. 08:00, en timme innan spelstart, då fanns kanske gårdagens mackor till försäljning.

Mina resultat

- Mixtrippel
Vi spelade stabilt och bra hela vägen fram till semifinalen där vi inte kom upp i vanlig standard. Jag lägger bort en kula rundan och Carina Schultz skjuter hem matchen.

- Skytte
Mitt mål var 40 poäng, kom upp i 30, en poäng från semifinal. Jag sköt för dåligt för medalj, svårare än så var det inte.

- Mix
Att försvara bronset var något att kämpa för men vi startade jakten med att förlora första matchen mot PlanketConny. Men vi kämpade på och gick vidare från poolen. Till sist stod vi i åttondel mot klubbkamraterna Jocke&Jess. Blev en tuff morgonmatch, 2,5 timme senare stod de som vinnare efter att jag avslutat med att skjuta eget, två gånger...

- Singel
SM-guld! Det trodde jag inte när vi började men spelet flöt på och tredje guldet i rad var i hamn.

- Trippel
Zzzz...slakt fram till final, 12-13 efter att Jimmy Lööf bjudit mig på öppet läge för match. 1 meter att lägga på men drar in i fronten.

- Dubbel
Vi börjar med en sexvänders, 13-9 och avslutar med att ha ledningen med 7-2 och tappa på tre vändor. På vägen slog vi dock Albin/Jensa // Jess/Jocke // Oskar/Adam

Svenska mästerskapens...

- Skönaste spelare
Ali Abdi Aden

- Skönaste vinsten
Min vinst mot Anders Larsson i singelspelet på centercourt.

- Duktigaste djur
Min o Tildas katt som mötte oss lika glatt varje kväll när vi kom hem.


- Bästa presenten
När man kom in på spelområdet fick man en present av Nappen, fyra stycken tallrikar! 

- Bästa hejarklacken
Sitting Boules hejarklack under skyttet. "Allez Ali, allez Ali, allez Ali, feeling hot hot hot!"

- Bästa vändningen
Halmstad vände 0-11 till vinst mot BOO i trippelspelet. 

Några fler förslag?

1 kommentar:

Anonymous sa...

Säg va du vill...men fazzans kommentar te att åka tebax å lira 32:del i dubbeln var oslagbar."Faen heller grabb...upp kl 5.30 i morgon å tebax hit...glöm det,hur äla kul det än e".
Ante