tisdag 18 januari 2011




Slakten i Gbg
Idag var det dags för lite boulespel med Eklund. För första gången blev det ett besök i Göteborgs Boulehall. En imponerande byggnad!
Så här ska en hall se ut, det enda jag saknade var en balkong där publiken kunde stå. Banorna var dock mindre bra, alldeles för mjuka men när de satt sig kommer det bli bra.

Efter lite uppvärmning blev det singelspel mellan mig och Eklund. Dags för revansch för badmintonen. Vinst här skulle svida för mr Eklund. Jag vann första men Eklund kvitterade i andra och nu var det dags att öka tempo och ändra taktik. Mindre skytte mer lägg och jag sprang iväg till 3-1 i matcher! Den sista innehöll en vändning av hög klass, 5-12 till 13-12!

Rickard vs. Charley
Medans Eklund minglade tog jag mig an Charley. Blev kalldusch i första, 11-13, byte av taktik och kvittering till 1-1. Blev till sist 2-1. Eklund var nu redo för nästa singel men efter storslakten, 13-4, blev det dubbel istället. Jag och Charley utmanade Eklund och Stig. En snabb match, 1-13.

2 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Har Eklund flyttat till Götet? :O

Rickard Nilsson sa...

En veckas kurs :)