måndag 5 oktober 2009

Internationellt krismöte

Saxat från http://svenskboule.blogspot.com

"Internationellt krismöte om Svempas brallor

Medan den internationelle huvuddomaren vid årets J-VM, Sven-Erick Alm, tyckte att det fanns en hel del annat att diskutera - som till exempel de ständigt återkommande nya starttiderna - menade det internationella förbundet att domarens klädsel fordrade ett extrainkallat krismöte. Han dömde i jeans. Klart olämpligt, tydligen.

Medan den internationelle huvuddomaren vid årets J-VM, Sven-Erick Alm, tyckte att det fanns en hel del annat att diskutera - som till exempel de ständigt återkommande nya starttiderna - menade det internationella förbundet att domarens klädsel fordrade ett extrainkallat krismöte. Han dömde i jeans. Klart olämpligt, tydligen."


Jag själv anser att jeans inte har på ett mästerskap att göra så jag kan förstå uppståndelsen. Jeans är inte ett "fint" klädesplagg, varför då ha dessa på sig när man representerar Sverige?

Vad tycker ni?




16 kommentarer:

Jess sa...

Saxat från Svenskboule va?? :O

Visst kan man tycka att det ska vara lite "finare" på VM, men att kalla till ett krismöte är väl att ta i. Det är ju ingen som egentligen skadas av det.

Anonym sa...

Om man sätter sakerna i proportion till varandra...vem lider mest...folk av att domaren har jeans eller spelarna av att start tiderna ständigt ändras?
Jag säger inte att det ena eller andra är mer rätt eller fel...men det ger definitivt ett lite annat perspektiv på sakerna.
Klart som fanken de var tvungna att komma med ett klagomål själva tillbaka,om de inte hittade något...vilket de tydligen inte gjorde så gick de till personangrepp rörande en individs klädsel.Och sånt är alltid dåligt och småsint

Andreas

Köhalmi sa...

Rätt eller fel, svårt att disskutera fram "rätt" svar.
Står det någonstans i internationella förbundets stadgar eller liknande vad en dommare skall bära för klädsel? Om det gör det och Svempa "sket" i det(villket jag starkt betvivlar)är det ju fel, står det inget och berörda domare inte har fått några direktiv, ja då.....

Lärarjäveln sa...

Är det rent estetiskt vi snackar?

Rickard Nilsson sa...

Vad reglerna säger har jag ingen aning om, men min personliga åsikt är att jeans är inte ett plagg man bär när man representerar Sverige.
Att det finns regler om detta har jag svårt att se men det borde ses som en "självklarhet". Dock tror jag denna protest mot domarens byxval grundar sig mer i en hämnd för att Svempa sa vad han tyckte o klagade på arrangörernas agerande.

Ante sa...

Här lägger jag mig i...för nå fånigare har jag faen inte hört.Inga Jeans vid reps f Sverige???Guuud.Domaren ska ha sin brandgula väst/tröja/Jacka.I övrigt skiter man väll i vilket???Herrejävlar å ridååå.
Jeans är och kommer att förbli länge...den snyggaste dressen man kan ha på sig vare sig det är som jacka eller byxor och vid vilket tillfälle man än bär dom.Azzå...att ni bara orkar.:-/.
Ska vi,som landslagsrepresetanter,stå å lira i kostym oxå,eller???Skulle DU göra det,Rille?Suck.

Anonym sa...

någon som kan muta ante?

Rickard Nilsson sa...

Jag skulle protestera högt om vi skulle spela i jeans! Har alltid spelat i finbyxor, eller av finare stil. Vi ska se representabla ut när vi visar upp oss för världen.

Köhalmi sa...

Sluta nu Rille!!
Du har ju för faann spelat i mysbrallor!!!!!!!!;
Jag håller med jeans är inte snyggast att spela i men faan så mycket bättre än mjukisar;)

Rickard Nilsson sa...

Jeans har alltid varit o kommer alltid att vara ett mindre fint klädesplagg..PUNKT. combows hade o har det.

Mjukisbuxor ja, snygga ja.

Joachim Andersson sa...

Mjukis!!!
Kölle, mennar du VM i Brüssel? haha.. De va ju inte mjukis.. hahaa.. De va ju Puma lättvikts byxor av vindtygskvalitét.. ;)

haha... Riktigt sköna!!

Men kan nog hålla med om Jeans är FÖR alldagligt för att ha på sig när man representerar Sverige!

Ante sa...

Vad ska tözer ha på sig.Kläning?Sluuuta nuuu...:-).
Accepterar ma mjukis så borde väll jeans va ok.
Mjukis e förexten OXÅ helt ok,om inte bättre.Tycker mjukis ska va ok oxå vid nat lir...oavsett vilka som lirar ihop...om det är klubbmjukis.Azzå...3 fr 3 olika klubbar lirar ihop.Enhetlig klädsel el resp klubbmjukis ska då BÅDA va ok.
Ahhja.

Rickard Nilsson sa...

Att man spelar i "mjukis"-byxor har jag INGET emot, men det ska vara en den stiliga sorten, alltså inga grå championbyxor från 80-talet.
Många av de stora länderna kör i mjukisbyxor, men du kan knappt se att det är mjukismaterial pga det är STIL på dessa byxor.

Att diskutera kläder med boulespelare var inte så smart.....mode, kläder, stil... aj aj aj....

;)

Ivar sa...

Nej det vore väl dumt att spela den viktigaste tävlingen i något som man alltid spelar i annars...

Nej, jag har en idé. Vi spelar i något billigt som sitter lite sådär och som vi aldrig har tränat i...

Någon som känner igen sig?

Rickard Nilsson sa...

Jag ÄLSKAR att spela i jeans, det bästa som finns, MEN anser inte att det är något vi ska ha på oss på VM/EM.

¨Vi spelar i något billigt som sitter lite sådär och som vi aldrig har tränat i...¨
Låter som årets EM, ditt fina inköp! Hade faktiskt på mig dessa byxor igår, sköna o snygga när man inte svettas som en gris ;)

Anonym sa...

Vid landslagsspel är påbjudet att bära svarta byxor till den blågula dressen.Snyggt.Ja.
Jeans är annars ett tåligt och bra plagg och snyggt på en del,inte alla.