måndag 22 juni 2009

Blangy lördag dubbel

Dubblar, söndag (256 lag)

Öppna lag: Rickard o KK, Viktor o Fille, Henri o Viktor. 

Dam lag: Tilda o Emma, Jessica o Ann Marie


Jay Leno aka Sharken i 8 del

Vi anländer till banorna kl 8 o vem ser vi på centercourt? Laget vi åkte mot igår! Hur kom de dit? Ännu en gång väcktes känslorna o det tar vi ut i dubbeln idag!


Första matchen i revange dubbeln

Carreuaernas afton! J-vla i satan vad bra det gick! Mötte ett par killar som hade spelet men vi hade ett "perfekt" spel. Vid ett tillfälle där jag missat första, träffat andra går jag mot ringen för att skjuta bort deras lägg säger jag till Hasse som står o hänger över ett staket vid banan "-Kolla detta Hasse, en kalle!" "-Den är redan antecknad!" PERFEKT utsläpp o spinkallen är ett faktum! "-Två varv", säger KK.


Match 2 - Jobbig start

Första rundan var jobbig, 4a carreauer från deras sida. Oj, detta blir tufft. Men sen "dog" dem o vi fortsatte med minst 4a kulor/runda. 13-3 och vidare till 32 delen. Än så länge är spelet från våran sida jättebra. Läggen går in o spinkallarna står som spön i backen.


Lunchpaus med "tack-för-att-ni-kom tal"

Kul att sitta 45 min o lyssna på franska. Men Hasse var just nu uppe o fick lite presenter, dock tog han tacktalet på franska, ännu en gång fattar man noll. Dock beställde jag vatten på flaska, alldeles själv! ;) Domarna är uppe nu, o det skriks "Arbitre, arbitre" Själv la jag till "domarjävel, domarjävel". Nu kom den utsökta maten in, a la nöffemat. Potatisgratäng o något kött.... *snark*


Match 3 - 32 delen - Match efter maten

Spel efter mat brukar vara sega men iom att maten är oätlig här så äter man sig inte proppmätt o det är lugnt att spela efter intagen mat. Motståndet var ännu en gång fransmän, konstigt ;) Jag hade svårt att få fram skotten men det bättrade sig i slutet. Snabb match, 13-5. Två rundor gjorde vi bort oss, ena rundan sköt jag en dubbelbom, den andra hade KK skott för poäng, carreau för 5. Blev en dubbelbom. Men annars genomgående bra spel. Känns bra som f-n! Gäller att hålla i det nu! Väntar på motstånd o sitter nu o kollar på Fille o Viktors match, 32-delen.


Roligt toabesök

Jag o Kenneth tänkte vi skulle besöka toaletterna. Det fanns antingen Bajamajor eller så kunde man betala 0,2 E för att gå på riktiga toaletter, vilket vi trodde det var. KK går in först o kommer ut lätt skrattande o säger att jag kan ta den toan. Jag går in o allt som finns där är ett hål i marken! O shit, detta går inte o jag går ut igen. De har då en extra dörr på utsidan som vi trodde gav de riktiga toaletterna. KK går in först o där står en porslinsholk stor som en pizzatallrik, 50 cm från marken. Han kommer ut lika snabbt o skrattar hedlöst. Jag kollar då in o skrattattacken är igång! De har alltså inga riktiga toaletter! Tjejen som sitter på utsidan kommer då fram till oss o undrar vad som är så roligt. Vi försöker få fram att där kan vi inte gå toa. "-Vadå? Vad är problemmet?" Jag drar då till med det internationella ordet "Kaka!" o då bryter jag o KK ut i skratt igen. Aja, det gick bra till slut. Väl klara så kommer hon med rengörningsutrustning för att sanera efter oss, allt medans hon håller för näsan! Testa att sitta på huk, skratta o skita samtidigt, INTE lätt! ;)


16 delen - Helgens trevligaste killar

Vi var en av de först klara lagen för denna omgång men kom igång sist. Lång väntan men kroppen kändes perfekt. Hade kunnat spela en match mot den store för 50.000 kr men hade inte haft en chans. Spelet från den tidigare matcherna var borta. Miss på miss, ingen båge på skotten. Satte lillen, ja det var nästan allt. KK spelade inte heller han som han gjort innan men hade jag hållt hans standard hade vi gått vidare. Vi gjorde ett byte men det gav inget. Utslagna o besvikna, även dag 2. Att formen inte fanns där visste jag men extra tråkigt blir det när man presterar världsboule i 3 matcher o sen korpennivå! Anledningen till detta ser jag som för lite/för dålig träning.


Emma o Tilda spelar kvarten i B damtävlingen

8-11

- Bra kula av Emma, miss Fra, sen bra lägg. Miss Tilda, sen hatt! Emma lägger långt o nu är goda råd dyra! Lägg igen, i magen på Fra men ej poäng. Tilda lägger långt. "-Nu är det dystra tider", kommenterar Hasse. 4 klot kvar, en ska in. Första sne, nästa på samma ställe. Ska Sve klara sig? 1m kort, 0,5 sne. Ett kvar. 8-12!!

 

- Lillen på 7m. 

ÄCKELKLOSS av Fra! Tilda sätter carreau o lillen dör.

 

- 7m.

1,5m kort, 0,5 sne från Fra.

Emma matar!

1m bakom av Fra.

Fra vattnar 5st!

5-0 i klot för Sve. Emma lägger 2 långa. Sve funderar på vad de ska göra, skjuta? Skott kommer, kort, hoppas över! Tilda lägger snett o har en kvar. In i Fra's främre, mätning! 1p tills oss! 9-12. Tilda som var framme hos mig klagade på hon var nödig o är nu iväg på toa.


Nu står HB o AL o spelar singel i väntan på Tilda.

 

- Tilda tillbaka, 9-12. Emma blir lång o KK skriker "-Sitt sitt siiitt"

Fra klossar.

Tilda missar första, bakom, andra är precis precis framför o hoppar över. "-Vad gör vi nu?" Skott kommer! Oj, Tilda tappar, 1m kort. 2-5 i klot, 9-12. Tråkigt läge! Klossen söks av Emma. Perfekt kloss! Grymt! Den svenska klacken applåderar.

Den franska skytten tar om skytteproceduren ett par gånger. Nervös? 1,5m kort. Det blir poäng nu, dock tror inte Hasse detta. Vi får se vem som får rätt. Skott igen, samma resultat, "Pang!" i planket. Sista skottet tar nacke lillen, 3,2m. 1-2 i klot. Aj aj. Fra lägger in. Emma sätter sig ner o ryggar Fra's kula, förlusten är ett faktum.

 

Och nu fortsätter AL o HB matchen om förbundskaptens segern. Psykningarnas afton! 



Inga kommentarer: