lördag 21 mars 2009

Philippe Quintais - Legend

LEGENDEN Philippe Quintais

FRANKRIKE Boulen är stor i Frankrike och jag fick uppdraget åka ner till Frankrike för att intervjua legenden Philippe Quintais, 12 faldig världsmästare, i trippel och skytte. Detta skulle bli ett äventyr med min knackiga skolfranska.

"Flera prestigefyllda titlar att behålla, andra att vinna igen.
Några nyheter i lagsammansättningar"

Vilka är dina prioriteringar för i år?
Jag talar varmt om titlarna min klubb hertigen av Nice lyckades vinna och jag är mycket stolt. Vi tog en dubbel, franska cupen och europa cupen. Jag vill naturligtvis upprepa detta 2009. Sen vill jag såklart försvara min titel i franska mästerskapen i trippel, som jag har vunnit två gånger tillsammans med Henri och Philippe. Att försvara titeln blir utan tvekan en av de mest spännande men en av de svåraste att nå också. Slutligen är jag mästare i mix dubbel tillsammans med Anne-Marie Della Pietra, denna titel vore även rolig att försvara. Med pressen på mina axlar är det aldrig kul att försvinna snabbt från tävlingarna.

Det blir små förändringar i mitt val av partner i år i vissa tävlingar. Detta ger en extra motivation. Jag ska tex spela Masters i sommar med Henri, Philippe och Stéphane Robineau. Vi förlorade finalen förra året och jag har stora förhoppningar på detta lag. Och efter att ha vunnit Millau trippeln tre år i rad med Henri och Philippe förlorade vi vår titel under 2008. Jag kommer nu att förknippas med Simon Cortes och Pascal Miléi.

Kan du säga något om dina uppgifter i år?
Jag har beslutat att avbryta mitt uppdrag som tränar för det franska laget. Men om mina förslag till förändringar går igenom kommer jag att fortsätta min roll. Annars kommer jag att lämna platsen med känslan av att jag har gjort min plikt.

Foto och Text: http://www.quintaisport.fr/

Kan finnas vissa fel i texten pga min översättning
men här kan ni läsa orginalet.

Inga kommentarer: