lördag 1 november 2008

Halloween - Lindome boulehall


Idag var det dags för Halloween i Lindome, sista tävlingen innan VM. Nu skulle man se vart man stod i sin träning. 

Gruppen släppte vi 6p på 3 matcher. 
8del 13-3 (Nanna o Nicklas Carlén)
Kvarten 13-3 (Peter Åsum o Kikki den Hulk)
Semi 13-0 (Jessica o Stefan Gustavsson)
Final 13-6 (Henke o Sara

Min medspelare för dagen var Tilda, vinnare för andra året i rad :)))
3e segern på 4 år för mig, vunnit en gång med Junette, och en andra plats. 

- Hur var spelet då? 

I gruppen spelade vi hur bra som helst. Första matchen var GRYM, många stann, många spinnkallar..underbart med nya klot http://www.laboulebleue.se/VMS_Petanque.asp
Åttondelen var sisådär från min sida, dock en rolig avslutning med en dubbel med stann för 5p ;) Annars så var det inte så mycket att hurra för....
Kvarten var helt ok, läggen stämde bra, o skotten var ok. 
Semin mot Jessica var min bästa match o jag stannade på det mesta o lite till ;) Skönt att g
öra en bra match mot just henne, en bra spelare där man får höja sig lite för att man ska vinna.
Finalen var lite upp o ner, hade tre missade skott i rad mitt i matchen o det retar mig, annars så träffade jag det mesta, och här stämde läggen bättre än resten av matcherna. Alltid kul att vinna över Henke ;)) Man får passa på att fira när man väl gör det!

Något man fick höra ett par gånger idag var "Du har toppat din form för tidigt!" 
Inte så kul att höra, man får lite "panik" men jag tror att jag kan konservera den 1v till så det ska vara lugnt :)


/Success_Star

ps. I veckan kommer det ett inlägg om Henke, något att se fram emot ;)

7 kommentarer:

Anonymous sa...

Vi var bäst!!

Kyss på dig <3

Jess sa...

När jag sa att du hittat formtoppen fel så menade jag det sarkastiskt, blev kanske inte så tydligt. Jag menade att du var grym och att det kommer att gå bra i Afrika-land Senegal. Sorry om du tog det negativt;) Lycka till och visa fransmännen hur bra du är!!:D /Jessica
(Ps, Stefan Gustavsson och inte Peter;))

Success_Star sa...

Yo! Jag vet att du inte menade det så, det är lugnt, men du var inte den enda som sa det under dagen.. haha.. aja, 1v kvar så det ska nog inte vara någon fara... får formtoppa mig igen ;)

Anonymous sa...

Grattis! Du kommer hålla formen minst en vecka till rille, varför skulle du tappa den på en vecka sådär bara..nä du kan vara lugn=)

k.lilja

ps puliga tudor på henke förresten;o)ds

Success_Star sa...

Hela Henke är pulig.. hahahahahahaaaaaaa =)

Jag tror med att formen sitter i, vore inte fel alls!

Anonymous sa...

Grattis till vinsten och lycka till på vm. Lennart

Success_Star sa...

Grattis själv, du vann ju B för fan! ;) Lycka till med tjejen så ska jag lycka till med VM :)