söndag 13 januari 2008

Årets första tävling - Distriktskamp

Distriktskampen mellan Sydsvenska, Göteborg/Bohuslän, Wästgöta-Dahls och Halland gick av stapeln söndagen den 13 jan i Ståhlhallen Halmstad.
Vinnaren i öppen/damklass skulle få spela landskamp mot Danmark.
Mitt lag för dagen var Henrik Hugosson, Rickard Jakobsson och Alex Lindkvist.


-Första matchen mötte vi lag Halland, Thomas Wiede, Kent Karlsson och Thomas Finné.
Efter 4a rundor låg vi under med 0-8. Ett byte skedde och Henke gick in i mitt ställe och här kom dagens vändning! 13-11 ! Starkt jobbat! Jag gjorde bara 50% på skotten vilket inte räckte, som vanligt ;) Henke kom in o gjorde sina kulor medans lag Wiede tappade lite av sitt spel.

- Andra matchen mot Anders Csapo, Andreas Pettersson och Carl Ahlstrand var en snabb match som slutade ..... 13 till oss iaf...

- Sista matchen i gruppen var mot Wästgöta Dahls stoltheter, Roger Söder, Johan Karlsson och Patrik Larsson. Laget för oss var jag, Henke och Rickard. Vinnaren skulle bli gruppetta. Vi tog en stor ledning men tappade o tappade men till sist knöt vi säcken.

- Dags för semifinal, motståndet stod Halland för, Johannes Thuresson Bo-Göran Stare Jimmie Olsen. Vi hade innan turneringen startade sagt att starkast lag skulle spela i semi o final, och här tog Kenneth Köhalmi ett bra beslut o satte mig på bänken. Från bänken hejade jag fram laget till en 13-1 vinst i semin! Vi spelade helt ok medans de gjorde en mindra bra match.

- Finalen skulle starta.. vad såg man då? Jo 8st rödklädda spelare som värmde upp, Sydsvenska lag 1 mot Sydsvenska lag 2. haha Lagen var Joachim Andersson, Kim Olsson och Patrik Andersson mot Rickard Jacobsson, Henrik Hugosson och Alex Lindkvist, jag o Lilja på bänken..Lilja fick komma in i slutet av matche, en runda fick han.. sedan hade vi vunnit en plats i landskampen, 13-0 skrevs resultatet till!! Gladast av oss alla var nog Jakobsson, en landslagsplats är ett fint pris! Så nu blir det att åka till Danmark den 23-24 feb (tror jag det var).

1 kommentar:

Anonymous sa...

Shit... Detta behöver du ju inte visa... =( haha