lördag 4 februari 2012

Kronäng Cup

Antal lag: 36
Spelform: Gruppspel med slutspel (4-4 i gruppen och kvalet)
Medspelare: Anders Csapo

Gruppspel
13-11
13-9
13-7

Slutspel
Åttondel: 13-0
Kvartsfinal: 13-9
Semifinal: 13-2
Final: 13-7

Tredje året jag och Anders spelar denna tävlingen och tredje vinsten!
Efter att ha legat under med 4-11 efter två vändor i första matchen mot Sebbe Hjortander och morfar så vände allt och vi spelade bättre och bättre för varje match. Finalen var HELT galen! Vi mötte Kristian Eklund och Edward Karp. Tror faktiskt inte att något lag gjorde under 4 klot per vända, ofta var det 5-6 klot/per vända från båda lagen. Jag hade Csapo som klossade många kulor och jag stannade mer än både Eklund och Karp. Fick tom till en "NEJ!!" mot Eklund, LOVE IT! ;) Jag avslutade med en back spinkalle så Anders kunde rulla in matchen. Äntligen vann jag en tävling igen! Har två raka andra platsen, Åstorp och Fyrlingen.

Ett stort tack till Kronäng som ännu en gång gjorde en bra tävling. Det är inget märkvärdigt, men det är skön stämning. Allt flyter på, 36 lag, klara kl 18.00 med både A och B! Är det världsrekord? Ni är bäst!

Ses nästa år! Om vi nu får komma tillbaka, ryktet gick att tre gånger var tillräckligt! ;)





Sportlife & Coccinelle

5 kommentarer:

Anonym sa...

För det första så vill jag gratulera till ännu en seger i Kronäng Cup!! 3 raka är verkligen ingen dålig bedrift! Sen är det inte alls svårt att få tävlingen att flyta på när lag som du och Anders är med som vinner era matcher snabbt och lätt!! Sen så dementerar jag rycktet (som jag starta)om att ni inte skulle få komma nästa år! Men jag lovar att vi i Kronäng kommer att göra allt för att locka ännu fler bra lag så ni verkligen får kämpa för er 4:e seger! /Daniel Kronäng

Rickard Nilsson sa...

Tack Daniel!
Vi vann våra matcher, men snabbt och lätt vettefan om jag kan hålla med om. När spelet inte stämmer till 100 så får man kriga desto mer! =)

Skojade ang att vi inte skulle komma nästa år, vi är först att anmäla oss! =) Jag tror att ni lätt kommer ha 45 lag nästa år, 52 kan även det slåss som det var förra året! =) Vi kommer att sprida ryktet om Kronäng Cup!

Anonym sa...

Det är verkligen jätte kul och höra att ni tycker om vår tävling! Tack för allt beröm vi får! Ang. nästa år hoppas jag på att vi kan slå vårt rekord på 52 lag! Kanske att hoppas på för mycket!? :-) Vi kan ju hoppas på att slippa krocka med en så stor tävling som 36 timmars då! /Daniel Kronäng

Rickard Nilsson sa...

En stor tävling som 36 timmars? 22 lag eller vad var där? 52 lag klarar ni säkert :) Det var 24 lag i Motala, så det var tre tävlingar på samma dag.

Anonym sa...

Hoppsan inte fler? Vi fick 4 återbud från lag som skulle spela den tävlingen nämligen! :-) Lite synd tycker jag att det blev 3 tävlingar på samma dag såpass nära varandra.