lördag 3 december 2011

Dagen S - SMISK!



Jag och Csapo spelade en del badminton förra hösten/vintern och spelade vår första match förra veckan för denna säsong. Resultaten höll i sig, 1-2 2-1 0-2 0-1. det positiva var att jag vann ett set och det är bara andra gången jag lycka med det! När vi var på vinterserien förra gången blev vi utmanade av Patrik Andersson och Jimmy Löf. Mitt team kände att vi behövde en träning till och det skedde i torsdags, 0-2 1-2. Anders var glödhet medans jag var en decimeter sned hela tiden...

Men nu har gameday kommit och pastan är intagen! Allt annat än förlust för mig och Anders är en skräll. Det är som om jag skulle möta dessa killar i singlar, det finns bara en utgång...!

Rickard-Csapo
vs
Patrik-Jimmy
11-21
7-21
11-21
16-21
8-21
11-21
10-21

Rickard-Jimmy
vs
Csapo-Patrik
13-21

Rickard-Patrik
vs
Jimmy Csapo
21-16
21-13

Man kan dra slutsatsen: Spelar man med Patrik vinner man!

Vi avslutade med att ta en avgörande, Rickard/Csapo vs Patrik/Jimmy. Det skulle vi aldrig ha gjort.... 7-21

Men det var skönt att känna på hur det att är att möta mig i en boulesingel.... ;)

3 kommentarer:

Anonymous sa...

11 matcher imponerar, se upp så inte ena halvan av röven blir större. Ofta plockar man stoppbollarna och går fram med samma ben. De kan ju skapa problem i bouleskyttet genom att ni tippar omkull.

Rickard Nilsson sa...

Kunde faktiskt inte bry mig mindre =)

Anonymous sa...

Du börjar bli kal på huvudet rille efter 29år, inte bra. Kollat upp det?