lördag 4 december 2010

Saxat från Oraklet:
"Revenge från singelfinalen i Växjö. Tuff jämn match igen där det inte fanns utrymme för missar. Skjuter lillen när vi båda har klot kvar o Rikard 2 p. En etta istället. Det kanske var avgörande i det hele....Det såg ut att bli slakt i början, 3-8 nånting när Rikard tappar fokus 2 rundor o släpper 3:a och 2:a. Då går jag upp till 11-8 istället o då gör R inga misstag längre. 11-11 o då dyker en klocka upp på Rikards första lägg. Hatt o väldigt kort sistalägg så får jag 1,5m att lägga in 2."

Samma match, olika uppfattning av det inträffade. Jag spelade helt ok, men missar fanns det många av. Hade ledningen med 6-1 när raset kom och jag tappade stora poäng i många rundor i rad. Ställningen var 8-11 när jag "vaknade", men blev en plattrunda i sista. Pablo spelade bra och förtjänade att vinna, 11-13 är dock ett dåligt resultat av honom!


Pablo möter nu i semin Carl Johan Möller och det är ett helt annat spel, helt annat tempo, mindre rädsla. Pablo vinner 13-12.

Inga kommentarer: