tisdag 2 december 2008

Kenneth Köhalmi

- Antal år som du spelat? började 1985

- Antal SM guld (medaljer)? 4guld, tror jag har 10 medaljer totalt(12 med junior)

- Antal DM guld?
Vet inte riktigt men om man räknar junior så har jag nog 10.

- Elitserie guld?
hahahaha, inget!

- Sv Cupen gul
d? 6

- VM turne
ringar, bästa placering? 2 vm-turneringar 19:e plats som bäst

- NM medaljer?
2 guld, 6 medaljer tot

- Nordsjö, guld, antal spelade?
2 guld, spelat 8 st

- Största vinsten? 4-12 till 13-12 vändningen mot Fransmännen i mayo challenge ligger nog bra till, men jag tror inte min största seger har vunnits ännu;(Förmodligen kommer den 5-8/12-08, Europa Cupen final)

- Tyngsta förlusten?
Är nog 12-13 i skilje mot Schweiz i 16-delen Vm 2007

- Favoritmedspelare?
Matte Lind och Henke

- Bästa svenska spelare genom tiderna? Zabbar Neang

- Bästa spelare du mött, svensk som utländsk? Phillip Quintais

- Mål som boulespelare? Att fortsätta utvecklas, vinna turneringar.

- Hur ofta tränar du? just nu en gång i veckan.

- Vad tycker Rickard om Kenneth Köhalmi?
En spelare som jag inte spelat överdrivet mycket med men 2008 spelade vi trippel tillsammans. Kenneth som medspelare är en tillgång, en kille som krigar, en som eldar upp sina medspelare. I de mest sjuka situationer kan det komma en fetkalle från ingenstans. Ska bli jävligt kul nästa år när vi ska kriga tillsammans i dubbel!


(Bild från picasa www.svenskboule.se)

1 kommentar:

Coccinelle sa...

De bästa me Kenneth e nog att han är en av oss (CPC)... :) Kämpar väl... :) Och om ca 30 timmar åker denna underbart snälla kille med oss till Italia... :)