måndag 1 september 2008

Copenhagen Oben

- Lördagen dubbel med Robert Boström, 3e året i rad, 8 del och 2a i A. 
Vi drog en nitlott o fick möta Lilja o Wedel i gruppen, förlust o B-slutspel. Vi spelade helt ok hela turneringen igenom och i semifinalen började Robert stor spela o vi vann matchen LÄTT, 13-2.
Finalen var lite mer jämn, dock ledde vi med 8-2 men tappade upp till 8-10..Mörkret hade börjat lägga sig o mina skott var fan obefintliga! Fick en utskällning och ett löfte om löneförhöjning om jag la in de 3 sista läggen för match på 20cm...OJ vad jag koncentrerade mig o KRIGA in alla 3 läggen o vi vann! =) GÖTT!

- Söndag trippel med Robert o Tilda, 1a i A förra året.
Första matchen hjälpte varken jag eller Robert till i matchen men Tilda STOR spelade o vi vann med 13-2. Match 2 hjälpte vi till lite mer o vi var vidare till A-slutspel. Sedan tog vi match för match o var snart framme i kvarten mot 3st från Quatre Boule, Palle & Co. De spelade jävligt bra i början o spelade ut oss totalt....men vi lyckades hålla poängen nere o till sist tappade de spelat medans vi höjde oss en aning o gick till vinst med 13-8.
Nu väntade 1h´s väntan på att sista kvarten kunde spelas klart, gemensam start. Motståndarna var Lilja-Pimmen-Köhalmi. Vi gjorde en ok match, jag kom inte riktigt upp i normal spelnivå men var jämna och till o med före fram till 7-7. Till sist blev det 8-13. Helt ok, 3a året efter vinsten. 



1 kommentar:

Nathalie sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.